Liebster Award II

13:23


Nathalie van M.E. Sew Lovely nomineerde mij deze week voor de Liebster Award. 
Ik werd al eens eerder genomineerd, maar aangezien de vragen verschillen, 
aanvaard ik deze opnieuw met veel plezier.

Wat is de Liebster Award?
Een virtuele award van en voor beginnende/kleine bloggers (minder dan 200 volgers) om de persoon achter de blog beter te leren kennen, en om aan te geven dat je zijn/haar blog echt de moeite waard vindt.

De Regels
  1. Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en plaatst een link naar zijn/haar blog in je blogpost.
  2. Je beantwoordt de 11 vragen die je gekregen hebt bij de nominatie.
  3. Je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben, en brengt hen hiervan op de hoogte.
  4. Je mag zelf niet terug genomineerd worden.
Met plezier geef ik jullie nog eens een persoonlijk inkijkje.

1.     Vanwaar de naam voor jouw blog?
Toen ik eindelijk de knoop had doorgehakt dat er een blog zou komen, vond ik een naam verzinnen toch wel moeilijk. Ik wilde een originele, maar toch ook blijvende naam. Uiteindelijk werd mijn blognaam  afgeleid van mijn tweede naam Tamara.


2. Waarom ben je een blog begonnen?
Om bij te houden wat ik maak en ook wel voor de feedback natuurlijk van andere bloggers.


3. Waar gaan jouw tenen van krullen?
Van negatief ingestelde mensen, 
van agressieve chauffeurs, 
van mensen die zich niet aan afspraken houden.


4. Wat is het meest gênante dat je ooit hebt meegemaakt?
Ik vertrok ooit een half uur te vroeg op het werk omdat ik in een moment van zwangerschapsdementie ineens dacht dat mijn werkdag om 16u30 stopte i.p.v. om 17u. Ik vertrok, maar vond toch dat het zo rustig was op de weg. Uiteindelijk besefte ik mijn vergissing en ben ik terug gereden. Het is intussen een inside joke tussen mezelf en de collega die er toen bij was.

5. Wat is jouw grootste inspiratiebron?
Het wereldwijde web, pinterest, blogs...


6. Waar maak jij graag tijd voor?
Voor mijn gezin, voor een naaiproject, voor een goed boek, een goeie serie/film op tv, als het maar geen huishoudelijke taken zijn (ik ben echt zo’n luie huisvrouw)


7. Lees je graag? Zo ja, wat is je favoriete boek?
Ik lees supergraag en vroeger ook heel veel (mijn record is 146 boeken/jaar toen ik een tiener was;  sinds ik tien werd, houd ik een schriftje bij met alle boeken die ik gelezen heb), maar met de komst van kinderen en nieuwe hobby’s als naaien en haken, is er bijna geen tijd meer over voor lezen. De enige momenten dat dit nog lukt zijn ’s avonds in bed of tijdens de zwemles van de kinderen. Mijn favorieten nu zijn de nieuwe reeks over Frieda Klein van Nicci French en de trilogie van Ken Follet over de 20e eeuw. Het liefst lees ik een goeie thriller of misdaadroman.


8. Omschrijf jezelf in 3 woorden.
Optimist, familiemens, binnenvetter


9. Waarvan lig jij wakker 's nachts?
Ik ben een echte piekeraar en dus lig ik toch wel regelmatig wakker van zorgen om mijn directe familie. Mijn grootmoeder heeft Alzheimer en tot nu toe zorgde mijn grootvader zo goed mogelijk voor haar en woonden ze nog samen thuis, maar mijn grootvader kan fysiek niet meer (omwille van COPD). Daarom is een verblijf in een rusthuis plots onvermijdelijk, hoe erg iedereen dit ook vindt. Mijn grootmoeder is nog verwarder dan ooit door de grote veranderingen en dit maakt ons allemaal verdrietig. Binnenkort mag mijn grootvader ook van het ziekenhuis naar hetzelfde rusthuis, dus dan kunnen ze wel weer samen zijn en hopelijk gaat het dan wat beter.

Onrecht in de wereld en de klimaatveranderingen houden mij toch ook geregeld bezig en sinds ik zelf kinderen heb, is dit nog duizend keer erger geworden.


10. Welke blogs lees jij graag?
Creatieve blogs over naaien, haken, breien met mooie foto’s. De eerste blog die ik volgde was die van Soulemama.


11. Wat mis je nog in je leven?
Eigenlijk lukt het me niet hierop te antwoorden. Mijn leven is goed zoals het is en ik probeer dag per dag te leven, carpe diem. Dit lukt natuurlijk niet altijd en soms vliegen de dagen voorbij als een vingerknip, maar ik ben echt wel tevreden met mijn leven zoals het nu is.


Mijn nominaties:
Hippe Sien


Nieuwe vragen:
1) Wat doe je in het dagelijks leven en waar word jij echt blij van?
2) Waarom ben je beginnen naaien?
3) Wat bestel je meestal op restaurant?
4) Welk is je lievelingspatroon?
5) Wat staat er zeker nog op je to-do lijstje?
6) Wat is je fijnste herinnering?
7) Waar kan men je een plezier mee doen als cadeautje?
8)Wie of wat kan je niet missen?
9) Welke muziek hoor je graag?
10) Wat zijn je vakantieplannen voor volgende zomer?
11)  Lees je graag? Zo ja, wat is je favoriete boek?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Hé wat leuk, dank je wel! :) Ik ga er mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Die van mij is ook bijna klaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt :-) Ik zet mijn brein even aan 't werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh leuk, merci!!! ;) Is het de bedoeling dat we zelf telkens nieuwe vragen verzinnen? of mag ik die van jou gewoon kopieren? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee eigenlijk. Ik heb de indruk dat de vragen meestal wisselen, maar je kan ze evengoed kopiëren of eens op andere blogs inspiratie opdoen of de vragen stellen waar je zelf graag een antwoord op zou weten ... Ben benieuwd naar je antwoorden :-)

      Verwijderen