#mygirlwearspants

12:09

OK, deze blogpost gaat niet enkel over die nieuwe broek :-)
Ik dacht dat het misschien wel eens leuk en nuttig zou zijn om wat blogposts te schrijven over een meisje dat eigenlijk niet zo graag kleedjes draagt (ze heeft dat van geen vreemden) en hoe je dan als naaiende mama toch wel mooie outfits kan samenstellen. 
Toegegeven, in blogland verschijnen heel veel, heel mooie kleedjes, maar er zullen toch nog wel meisjes zijn die liever een broek dragen. 

Als basis maakte ik een stretchjeansbroekje en dit zal ik in de komende posts telkens combineren met een ander bovenstuk. Het patroon voor de broek komt uit Ottobre en maakte ik hier al eens eerder. Het is een gemakkelijke comfy broek zonder rits waarbij de sierstiksels nog de meeste tijd in beslag namen. 





Als eerste combinatie naaide ik hierbij een tuniek in een superleuke jersey van bij Kersenpitje. Het stofje ligt al bijna een jaar in mijn kast, maar mijn stash wordt de laatste weken goed aangepakt.
Voor de afwerking van de hals en mouwen werkte ik voor de allereerste keer met een bies vastgezet met de coverlock. Natuurlijk had ik niet de juiste kleur boordstof in huis, maar ik kreeg ooit een restje punto di roma van een collega in de naailes en dit bleek de perfecte kleur te zijn. Instant voldoening!



Mijn broekenkind is superblij met deze outfit en daar doen we het uiteindelijk toch voor. Voor de zomer zal er nog wel een jurkje gemaakt worden, want blijkbaar is het dan fijner om toch af en toe een zwierkleedje te dragen. Maar voorlopig zullen er nog wat tunieken en blousjes volgen.

Heb je zelf ook een dochtertje dat een broek verkiest boven een kleedje, deel dan gerust je maaksels via #mygirlwearspants op Instagram.
Ik kijk al uit naar wat jullie maken en inspiratie of aanraders zijn altijd welkom.


Patroon broek: Superstretch jegging uit Ottobre 4/2011
Patroon tuniek: Parachute tuniek uit Ottobre 6/2016
Stof: Crazy Flamingo's van Kersenpitje en stretchjeans gerecycleerd van een andere broek

You Might Also Like

13 reacties

  1. Amai, ik dacht dat deze blogpost ging over het bovenstuk, maar nu blijkt dat die broek ook zelfgemaakt is, afgewerkt alsof het een gekochte is, zeer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk hoor! Ik heb een zoon die graag een jurk aan wil, dat vind ik best een dilemma. Ik ben heel erg voor unisex opvoeding, thuis speelt iedereen met lego, ook de zoon heeft de roze beker etc, maar in een jurk naar school op een doordeweeksedag, ik vrees dat hij daar problemen mee gaat ondervinden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, niet gemakkelijk lijkt me. Onze middelste zoon houdt heel veel van paarden en boeken daarover, maar die vermelden vaak op de achterflap 'for girls only'. Niet dat hij zich daar iets van aantrekt, maar ik vind het wel erg dat dit niet gewoon unisex kan ...

      Verwijderen
  3. Wat een geweldig idee! Mijn meiden dragen beiden graag. Maar de overdaad aan jurkjes in blogland maakt dat je niet vaak genoeg in de broek richting geïnspireerd wordt. Super initiatief dus! Enneh...nu wil ik ook een coverlock... Wat een mooie afwerking zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Hier zelf is ze nu in to kleedjes. Maar ons madamme heeft altijd last van een broek omdat ze niet zo veel billen heeft zakken die af. Misschien toch zelf ene maken dan kan ik dat wat aanpassen :-) want als ik die van u zie. Die is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Broekjes zonder rits zijn echt heel gemakkelijk te maken :-)

      Verwijderen
  5. Mooi die afwerking van zowel de broek als de tuniek! Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat Marieke zegt! Ik ervaar het ook zo. ik maak de dochter echt een pak blijer met broeken dan met kleedjes, maar ik moet er toch best wel iets meer moeite voor doen om leuke patroontjes te vinden. Ik heb een broekje klaar staan om te bloggen (volgende week op de KCW, is dat cheating? )en ik ga je hashtag zeker gebruiken. super leuk initiatief!
    en oh, nu wil ik ook een coverlock, miljaar, je afwerking is prachtig zeg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd naar dat broekje! Heb lang getwijfeld over die coverlock (niet goedkoop en nog een machine extra in huis), maar ben er nu wel supercontent van :-)

      Verwijderen
  7. Hier voorlopig (gelukkig?) nog dochters die liever kleedjes dragen. Maar soms verplicht ik hen om een broek aan te doen, en dan gaat de voorkeur ook steeds naar de jeggings (van de JBC). Maar nu heb ik de link naar een patroon om er zelf te maken, want de jongste heeft net zoals de dochter van Hutsepruts, geen poep om de gekochte broeken op te vullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil de zon als ik naar de foto's kijk. Zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi en prachtig afgewerkt! We hebben dus twee verschillende dochters want ik krijg hier altijd hele boze blikken als ik met een broek durf afkomen :-).

    BeantwoordenVerwijderen