Salopet

11:38


Er werd hier al een tijdje gevraagd naar een salopet en om eerlijk te zijn lag het stofje ook al een hele tijd met dat doel in de stoffenkast. Helaas gaat mijn brein soms in overdrive als het om naaiprojecten gaat en twijfel ik me suf over welk patroon ik ga gebruiken. De knoop werd uiteindelijk doorgehakt en ik ging voor het patroon uit Het Grote Naaiboek van Femma.


Oorspronkelijk moest er een rits in de zijnaad, maar die liet ik achterwege en zo lukt het ook. De heupen van een 7-jarige zijn immers nog niet zo ontwikkeld :-).
In de handleiding wordt de voorflap niet gevoerd, maar het leek me mooier om dit wel te doen. Een restje fijne jeans met bloemetjes deed dienst als voering en binnenzak.




De (plak)letters van haar naam wist ze me bij een recent bezoek aan de Veritas af te luizen en eigelijk had ik totaal geen idee hoe ik die ooit zou gebruiken. Maar kijk, zo vind ik het nog kunnen. Het is niet helemaal wat ik zelf mooi zou noemen, maar het kind is content. En daar doen we het toch voor, niet?
(Kleine voetnoot: de letters lagen al na de eerste wasbeurt los in de wasmachine, dus er zal nog wat handwerk aan te pas komen om ze vast te zetten)


De sluitingen werden gerecupereerd van een kleedje en manlief deed ook zijn bijdrage door de knopen in te slaan.
Na een dag met de salopet aan naar school, kwam wel de ontnuchtering dat een toiletbezoek tijdens de speeltijd niet zo handig is. Maar dat moet ze er maar bij nemen :-).




Patroon: Het Grote Naaiboek van Femma
Stof: stoffenmarkt Maastricht (denk ik)
Fournituren: gerecycleerd (gespen) en Colruyt (knopen)

You Might Also Like

8 reacties

  1. Wat leuk. Ik hou echt van tuinbroeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. En helemaal in de nieuwe mode. Super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind salopetten sowieso geweldig, dus ik ben fan! Al klopt het wel dat het niet altijd even praktisch is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Daar durf ik dus nog niet aan te beginnen, lijkt me zo moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! Mooi gemaakt! Mijn dochters dragen ook heel graag tuinbroeken en komen steevast met gedraaide schouderbanden thuis uit school

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kei tof zeg! Soms mogen de kids het ook een keertje voor het zeggen hebben he ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was vroeger ook grote fan van mijn salopet! Dit is echt een prachtexemplaar :-).

    BeantwoordenVerwijderen