De kleine zeemeermin

07:06

De winterse Pixie shorts die ik hier al maakte, werd erg gesmaakt en ik nam me voor om zeker ook een paar zomerse versies te naaien. 
Het patroon van Twig + Tale kreeg bovendien net een serieuze update waardoor er enorm veel opties mogelijk zijn, van de simpele shorts of pants, bretellen of een salopet, tot culottes. En zelfs een grote strik voor de liefhebbers. 
Ona kreeg de verschillende versies voorgeschoteld en mocht zelf een broek samenstellen. Ze koos zoals verwacht voor de salopet met achteraan rechte bretellen en een tussenstukje zodat die goed op hun plaats blijven.

Voor de stoffen ging ik in de eigen stoffenkast op zoek naar een leuke combinatie. De broek en bretellen werden geknipt uit een tafellaken van Zeeman (de donkere variant werd ooit al een jongensshort), het voorstukje komt uit een restje gordijnstof met geappliceerde ballonnen waarbij ik het patroon zo plaatste dat de applicatie mooi in het midden uitkwam.

De broek is een baggy model zodat er lekker veel ruimte is om te bewegen en te spelen. Door andere stoffen te kiezen, kan het patroon gerust ook gebruikt worden voor jongens. Spijtig dat ik zelf geen kleine jongens meer heb, want die short met bretellen is echt superschattig!


De eerste fotoshoot in de tuin van mijn ouders was niet zo spontaan (er kwam wat omkoopsnoep aan te pas, dat werkt altijd). Maar dat maakten we ruimschoots goed op familieweekend in de Ardennen. Prachtige locaties en leuk gezelschap zorgden ervoor dat het foto's maken zelfs heel vlot verliep. Helaas kunnen we niet voor elk maaksel naar de Ardennen rijden voor een geslaagde fotoshoot :-).



Patroon: Pixie Romper by Twig + Tale
Stof: tafeldoek van Zeeman en een restje gordijnstof uit voorraad

You Might Also Like

1 reacties